background image

5 zdravilnih lastnosti buč


Jedilne buče telesu nudijo številne hranljive snovi, ki jih potrebuje. Predstavljamo pet lastnosti, zaradi katerih morajo biti na vašem jedilniku ...

Če se želite zdravo prehranjevati, najverjetneje veste, da se morate izogibati visokokalorični hrani, vključno z bučami, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov. To je dejstvo, kajne? No, morda pa ne drži popolnoma. Nekateri nutricionisti pravijo, da hrane ne smemo soditi le po vsebnosti kalorij, temveč predvsem po hranljivih snoveh in dobrobitih za naše zdravje. Morda vam bo popolno odpovedovanje ogljikovim hidratom resnično pomagalo, da se stlačite v oprijete kavbojke, a popolna izključitev zelenjave, kakršne so buče, ima lahko posledice za vaše zdravje, če hranilnih snovi ne nadomeščate s prehranskimi dodatki.

Jedilne buče (predvsem hokaido in muškatne, a tudi ostale sorte) so odlično dopolnilo jesensko-zimskega jedilnika. Če jih boste uživali, boste telesu zagotovili obilo vitamina C, betakarotena (telo ga pretvori v vitamin A) in minerale, kot sta magnezij in kalcij. Vitamina A in C skupaj delujeta pri ohranjanju zdrave kože, pljuč, črevesja in sečil, vsi ti organi pa telo varujejo pred okužbami. Oranžna barva je na splošno znak, da zelenjava vsebuje betakaroten (na primer korenje), zato še posebno priporočamo uživanje oranžnih in rumenih buč.

5 zdravilnih lastnosti buč

Betakaroten daje buči barvo in pomaga telesu pri izločanju vitamina A. Le-ta zagotavlja zdravje oči in izboljšuje vid, prav tako pa ima pomembno vlogo pri ohranjanju imunskega sistema in deljenju celic.

Lutein je fitokemikalija, ki se bori proti različnim boleznim.

Vlaknine so nujne za zdravje črevesja in ohranjanje zdrave ravni holesterola v krvi.

Vitamin C je močan antioksidant, ki varuje telo pred okužbami.

Kalij pomaga ohranjati nizek krvni pritisk in je ključnega pomena za telesno aktivne ljudi, ki izgubljajo veliko elektrolitov med potenjem.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji