background image

Prehrana lahko uničuje vaše lase


Zdravi lasje se začnejo od znotraj – beljakovine, zelenjava in celo drobne razvade, kot sta čokolada in vino, lahko pomagajo.

Ne jeste dovolj beljakovin

Beljakovine so glavni gradniki vaših las. Ko uživate živila, bogata z beljakovinami (na primer piščančje prsi ali file lososa), vaše telo te beljakovine razgradi v aminokisline, ki jih nato uporabi za nastanek drugih beljakovin, kot je keratin, ki sestavlja 95 odstotkov vaših las. Če zapostavljate to hranilo, lahko vaši lasje rastejo počasneje ali pa so manj gosti.

Zdrava rešitev
Je vaša značilna dnevna prehrana videti nekako takole: kosmiči za zajtrk, piščančje prsi z zelenjavo in rižem za kosilo ter solata za večerjo? Če je tako, potrebujete velik odmerek beljakovin! Cilj naj vam bo 60 g dnevno, odlična živila, s katerimi lahko to dosežete, pa so: pusto meso, skuta, grški jogurt, jajca, tofu, oreščki ter stročnice (fižol, grah, leča in čičerka).

Hitre diete

Ko gre za prioritete vašega telesa, so lasje precej nizko na seznamu. Ko se lotite ekstremnih diet, ki izjemno znižajo kalorični vnos ali iz jedilnika odstranijo celotno skupino živil, vaše telo vse svoje vire usmeri v skrb za bolj pomembne stvari, recimo vitalne organe. Lasje za rast potrebujejo veliko hranil, pretoka krvi in energije – dan ali dva ekstremne diete tako ne bosta škodila, nekaj tednov na dieti pa lahko povzroči precejšnjo izgubo las.

Zdrava rešitev
Raziskave pravijo, da lahko za goste in sijoče lase poskrbimo tudi z vključevanjem vlaknin polnih ogljikovih hidratov (odlična sta sladki krompir in kvinoja) ter z zdravimi maščobami (avokado, oljčno olje).

Premalo barv

Naj na vašem krožniku ne prevladujejo le nevtralni toni! Prehrani, polni predelanih živil, ki so običajno bež barve, primanjkuje antioksidantov. Te mogočne kemikalije se borijo proti prostim radikalom, ohranjajo zdrave žile, pospešijo kroženje krvi v koži (vključno z lasiščem) in lasnim mešičkom dostavijo hranila, ki jih potrebujejo za rast močnih in zdravih las.

Zdrava rešitev
Poskrbite, da boste dnevno zaužili priporočenih 5 porcij različnega sadja in zelenjave, pri čemer dajte prednost zelenjavi. V svojo prehrano v zmernih količinah vključite tudi zeleni čaj, kavo, temno čokolado in malo rdečega vina, saj vsebujejo veliko antioksidantov.

Fotografija: BIgStock

Preberite tudi


Komentarji